Blog

Metode ieftine de recrutare

Criza locurilor de muncă din ultimii ani a adus scăderi drastice ale bugetelor destinate recrutării, pe lângă tăieri de salarii și de personal. Aceste fapte au făcut și mai dificilă misiunea managerilor de resurse umane din cadrul companiilor, care trebuie să găsească cei mai buni angajați, cu niște costuri minime, spre zero.

Experțiii în HR susțin însă că tehnologiile secolului 21 pot fi folosite cu succes pentru recrutarea la costuri reduse. În articolul de azi vă prezentăm trei „trucuri” de recrutare simple, la care poți apela pentru a găsi cei mai buni specialiști, care să se alăture companiei pe care o reprezinți.

1. „Recrutarea 2 în 1”

Dacă nu ai suficient timp și nu deții destule resurse să organizezi o sesiune de recrutare obișnuită, te poți baza pe cei mai buni angajați sau manageri pe care îi are compania, pentru a atrage noi membri în echipă și pentru a promova oportunitățile de carieră din cadrul organizației.

Evenimentele profesionale. Le poți cere angajaților companiei să încerce să cunoască și să recruteze participanți la evenimentele profesionale la care merg, cum ar fi seminariile, expozițiile, târgurile, festivitățile de premiere. De asemenea, încurajează-ți șefii și „vedetele” din companie să țină speach-uri la aceste evenimente și să se împrietenească cu cât mai mulți participanți, pentru că acest tip de expunere va duce la notorietatea brandului, ceea ce îi va atrage pe cei mai buni dintre specialiștii din piață.

Social networks. Rețelele de socializare sunt canale destul de folosite în recrutare la momentul actual. Totuși, căutarea candidaților cei mai buni în grupurile profesionale de pe rețelele de socializare poate dura mult timp și poate fi costisitor. Dar, îi poți propune actualilor angajați să intre în astfel de grupuri cu propriile profiluri de socializare, să-și facă conexiuni, să fie activi, să popularizeze pozițiile vacante din firmă și să găsească potențiali candidați.

Blogurile. Cei mai mulți angajați și manageri de top sau din companii au bloguri și sunt deja foarte activi în această zonă. În acest situație, încurajează-i să scrie și despre compania unde activează și să promoveze pozițiile vacante pe blogurile lor. De cealaltă parte, cei mai talentați dintre angajați scriu pe blogurile personale, care pot fi folosite de recrutori pentru a găsi specialiștii de care au nevoie.

2. Convinge cei mai buni candidați să apeleze la tine

Dacă sesizezi un interes scăzut din partea candidaților pentru pozițiile scoase la concurs, experții recomandă câteva sfaturi pentru a găsi angajații de care compania are nevoie.

Reformulează descrierea jobului. Este posibil ca descrierea inițială a jobului vacante nu conține suficiente informații sau prezentarea este superficială și nu atrage potențiali candidați. Poți încerca să le „vinzi” viitorul loc de muncă, descriindu-l într-o notă personală, identificând factorii „wow”, care să atragă cât mai mulți candidați.

O altă soluție ar fi un telefon de la managerul general dat candidaților de top pe care și-i dorește este mai mult decât o certitudine că aceștia vor lua în considerare să accepte un loc de muncă în cadrul companiei. Așadar, convinde-l pe manager-ul companiei să dea un telefon omului pe care vrea să-l angajeze.

Interviu cu un coleg. Cei mai mulți dintre candidații pentru un job pot fi extrem de emotionați la interviul suținut cu directorul de resurse umane sau cu managerul general. Însă, o întâlnire prealabilă cu un membru al echipei din care urmează să facă parte se poate dovedi mai productivă. Cele doă persoane vor putea vorbi de la egal la egal, candidatul poate adresa întrebări fără inhibiții, iar intervievatorul își poate da seama mai ușor dacă va putea lucra cu viitorul coleg sau dacă acesta este pregătit pentru locul de muncă vacant.

3. Recrutarea din interior

O altă modalitate eficientă și din ce în ce mai întâlnită în rândul recrutorilor este ceea ce specialiștii numesc „recrutarea din interior”. Mai precis, responsabilii cu recrutarea din companii folosesc câteva soluții interne pentru a găsi candidații potriviți, fără cheltuieli suplimentare.

Ceilalți candidați pentru un job sau angajații proaspăt recrutați. În timpul interviurilor de recrutare, poți cere candidaților să numească și alți colegi care li s-ar părea potriviți pentru joburile scoase la concurs de companie. Aceeași metodă poate fi folosită și cu candidații proaspăt angajați, care pot recomanda și alți colegi de la locurile de muncă anterioare.

Căutari pe Internet. În era internetului, este aproape imposibil pentru oricare profesionist să rămână anonim. Oamenii cheie au întotdeauna vizibilitate în online, fie că apar ca autori de articole de specialitate și cercetări în domeniile lor, fie că scriu alții despre ei. Așadar, o căutare pe internet după cuvinte cheie și nume de companii poate scoate la iveală cei mai buni profesioniști pentru compania ta.

Pensionarea celor mai buni dintre specialiști este o pierdere pentru companie și aduce cheltuieli în plus cu recrutarea și trainingul unor tineri angajați. Unii dintre angajații mai vechi sau cu vechime în companie sunt dispuși să mai lucreze o perioadă și după împlinirea vârstei de pensionare, aducând astfel valoare companiei și întârziind costurile pe care le-ar atrage înlocuirea lor cu angajați mai tineri.

Concursuri și competiții. Companii cu domenii de activitate tehnică precum Google, Microsoft sau Yahoo! organizează frecvent concursuri, în cadrul cărora propun rezolvarea unei probleme tehnice, descoperind astfel cei mai buni programatori din lume, pe care îi angajează ulterior. Acest exemplu poate fi urmat de oricare firmă care vrea să-i angajeze pe cei mai specialiști în domeniul lor de activitate.

 

Lasă un răspuns